I will win, not immediately but definitely

Hallå!
 
Okej, för två veckor sen slog jag knäet på träningen. Jag gjorde en helskruv och tyckte inte den var så annorlunda mot mina andra jag har gjort, men efter landningen krampade det till i knäet och det tog riktigt ont. Efter att jag suttit ner i ca. 10 minuter skulle jag försöka gå men fick inte benet rakt, det gick verkligen inte. Symtomen jag hade dagarna efter tydde på att ett korsband kunde vara av och det gjorde mig såklart jättenervös då jag vet (eller har sett) hur jobbig det är att ta sig tillbaka från en sådan skada. Vi åker till Bermuda om 56 dagar också, vilket gjorde mig ännu mera nervös.
 
Men igår var jag till en läkare som konstaterade att korsbanden var hela (wiiho!!), dock har jag en ruptur på min menisk och därför får jag inte belasta benet nu på 4 veckor. Jag har tur som är en teknikmänniska, så nu gäller det att hålla igång styrka, smidighet och kondition, så kommer teknikerna lätt sen. Som sagt kommer jag att kunna tävla Bermuda i sommar bara jag lyssnar på min kropp och tar det försiktigt nu. 
 
Här har ni iallafall en grej av alla tankar som finns i huvudet nu! 

Kommentarer
Postat av: Peter P

Ta det lugnt och ge knäet den tid det behöver, vi är tillräckligt många i familjen som har gjort alltför många knäoperationer redan. Sköt om dej Hanna (och ditt knä). Kram.

2013-05-18 @ 06:44:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0