Bananplättar! (28.3.13)

Tjena!

Har haft en riktigt bra morgon hittills. Jag vaknade av mig själv vid 8 tiden, steg upp och gjorde frukost. Sedan tog jag på mig träningskläderna och for ut på en joggingtur/backträning. Det är så himla skönt väder ute!

Nu har jag just ätit lunch, som blev bananplättar! Jag vet, alla snackar om det just nu, så jag måste testa! Goda och mättande blev dom iallafall! Lagade dom på banan, havregryn, ägg och lite kardemumma! Som sagt, supergott!

Nu ska jag klä på mig innan jag ska iväg på min enda 45 minuters lektion till skolan! Puss

https://cdn3.cdnme.se/1813651/7-3/pic_515408acddf2b35c713b4248.jpg" class="image">

Mjukisdag

Provperioden är igång igen, jag skrev spanskan idag! Resten av veckan är ganska chill, får ju påsklov på onsdag! Jag försöker att hålla mig så lugn jag kan och ta en dag i taget, livet är för kort för att stressa! Njut av varje dag istället! Det är så jag tänker.

Hade på mig skönaste mjukisarna idag, var allt för trött för att försöka få ihop någon annan outfit imorse!

15 cm kaputt

12 mars 2013

Tjena!

Jag har inte hunnit titta in här på några dagar igen nu.. Den här veckan har jag iallafall börjat övningsköra med mamma. Det har gått rätt bra hittills, några kärringstopp och ett burnmärke på skolans parkering är väl den största skadan som har skett!

Sedan var jag och klippte mig idag på håltimmen också. Det blev rätt kort igen, men jag gillar de, för då hänger inget hår i vägen och det är lättare att få håret till någon sorts frisyr!

Annars är skolan väldigt tung just nu och det blir mycket plugg. Träningen går faktiskt bra däremot! Och nu ska jag sluta skriva här och sova istället! Sanna ord får avsluta det här inlägget! Natti

7 mars 2013

Hallå!

Har haft fullt upp i skolan den här veckan, då jag har försökt ta igen allting jag har missat när jag har varit sjuk. Äntligen är veckan snart över, säger jag bara!

Annars så har jag börjat träna påriktigt igen. Efter sisådär två månader sängliggandes tillochfrån kändes det bra att kunna ta ut sig till max igen. For ut till Bollis i söndags och körde på så mycket jag kunde och som kroppen klarade av. Det är sjukt vad mycket muskler jag har tappat nu den sista tiden.. Men nu är jag på g igen och det är bara att börja bygga upp på nytt!

Kunde förresten ta på min min vårjacka imorse när jag skulle gå till skolan. Lite kall kanske, men solen lyste så kunde inte låta bli!

Dubai - del 2

På lördagen tog vi sovmorgon och for sedan ut till the Palm, till Atlantis. Herregud vilken fin strand det var där! Vi låg på stranden och chillade i några timmar, tog oss upp till vattenparken och åkte en rutschikana (mamma och Emma vägrade åka någon till) innan vi for tillbaka till hotellet igen.

Efter det var det äntligen shopping som gällde! Vi for till världens största shoppingcentrum, The Dubai Mall, och stannade där hela kvällen. Jag sprang runt som en idiot och letade efter de butiker jag ville gå till, vilket var rätt svårt då det finns över 1200 butiker där. Men hela centrumet var jättefint dekoretat, så det var kul att bara gå runt och titta också!

När vi var färdigshoppade för kvällen så gick vi ut och kollade på en vattenshow. Svårt att beskriva hur mäktigt det var om man inte har upplevt det, men det är verkligen sjukt att man kan göra så mycket med bara vatten och olika ljussättningar. Vi satt uppe på en restaurang, åt middag (och glass) och kollade ut över showen. Vattenshowen går precis vid världens högsta byggnad, som blinkade itakt med vattnet! (fick inte med hela på bilden då byggnaden är så hög..)

Och så blev det sista hela dagen i Dubai. Pappa ville att vi skulle se en annan del av Dubai också, så vi tog en båt över till en äldre del, där gick vi på en kryddmarknad. Sedan blev det bara mera shopping!

På måndagen solade vi bara lite vid poolen på hotellet innan det var dags att packa ihop och flyga hemåt. Jag är så himla glad över att ha fått åka till Dubai! En stad jag tycker alla borde uppleva någon gång i sitt liv!

Dubai - del 1

Vi åkte in till Dubai på en motorväg mitt i öknen. Jag berättade ju om den otrevliga bilresen vi hade, men något stört kul som hände var när chauffören måste stanna mitt på vägen för att kameler rusade över.

Väl framme på hotellet packade vi upp, duschade och fixade oss i ordning innan det var dags att dra ut och se lite av Dubai. Pappa hade ordnat en privat chaufför åt oss, så det var en ganska bra bild vi fick av staden redan första kvällen.

Vi hade satt på oss våra finaste kläder och gick in till Jumeirah beach hotel, drack en cocacola i en av barerna och hade utsikt över Burj Al Arab (seglarhotellet), hotellet som klassar sig som världens lyxigaste hotell och som har det minsta rummet på 170 kvadratmeter.

Det var bara första dagen och kvällen i Dubai, men det blev så mycket bilder så resten kommer i ett annat inlägg!