Bermuda - del 1

Onsdagkväll den 10e bar det iväg med nattbåten till Helsingfors. Malle, Mollie och Lovis hade redan åkt iväg kvällen före men Emppi, Fäns och jag var riktigt taggade ändå. Cellox var en ängel hela dagen som hjälpte mig packa, försökte lugna ner oss alla i stressen och gjorde allting jag inte hann med! 
 
       
 
I hytten blev det inte mycket till sömn då vi visste vad som väntade nästa dag. Vi låg uppe och snackade om allt och inget! Så trötta men redo flickor steg upp på torsdagen och var beredda på den 9 h flygtur som väntade!
 
 
9 h flygtur till New York skulle det bli långtråkigt om inte Fäns skulle ha bestämt sig för att sova hela resan....
 
 
         
 
 
Tillslut var vi äntligen framme! Dock var flyget försenat och vi hade 30 minuter på oss innan nästa flyg gick (då skulle vi ta oss in genom alla säkerhetskontroller till USA först....) och det resluterade i att vi fick springa som idioter genom hela JFK (behövs det säga att vi hade blodsmak i munnen när vi kom fram?) Vi hann dock med flyget!
 
Svettiga som aldrig förr satt vi oss äntligen ner! Emma och Fäns slocknade direkt och jag satt själv vaken mellan dem! (Klockan var runt 1- halv 2 tiden på natten finskt tid)
 
        
 
Efter ca. 2 h var vi äntligen framme på Bermuda!! Nu började alla bli riktigt trötta!
 
        
 
 
Det var resan dit! Dagarna från Bermie får jag ta senare ikväll eller nånting!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0