Dampdag

Vaknade vid 9 imorse och packade det sista inför resan till Åbo. Farmor kom efter Malin och mig vid 10 och vi checkade in till flyget. Jag var riktigt taggad på att få magnetröntgen gjord nu så att vi faktiskt kan komma nånvart med allt. Klockan slår 11 och en flygvärdinna meddelar att flyget är 30 minuter försenat. Det spelade inte så stor roll, så vi satt lugnt kvar och väntade. Flyget kom och vi flög iväg. M och jag märkte att vi flygit längre än vad det borde ta när det brusar till i högtalaren " Detta är kapten som talar, det är mycket dimma över Åbo flygplats just nu och vi cirkulerar nu runt här för att se om dimman lättar lite så att vi kan landa''. Vi cirkulerar några varv innan vi känner att det gasar till och att vi far någonstans. Det sprakar till i högtalaren igen '' Hej, vi måste tyvärr meddela att dimman bara blev tjockare vid Åbo flygplats och att vi kommit fram till att det bästa är att flyga tillbaka till Mariehamn'' . 
 
Så det blev aldrig någon magnetröntgen! Vad arg jag har varit hela dagen idag alltså. Jaja, fick en ny tid nu på fredag så det blir att ta färgan från Långnäs 03.30 torsdag natt! KUL LIV! Tur att jag äntligen ska få sova nu och hoppas på en bättre dag imorgon! Godnatt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0